کتاب کمک درسی عبارتی آشنا، یادآور آسودگی خیال، آرامش ذهنی و حرکت روی دور تند. درواقع تا زمانی که انگیزه پابرجاست کتاب‌های کمک درسی وجود دارند!

تابه‌حال برایتان اتفاق افتاده که در کلاس، مبحثی را به درستی یاد نگرفته‌باشید و وقتی به کتاب درسی مدرسه رجوع می‌کنید متوجه شوید که آنجا هم توضیح کاملی برای مشکل شما ارائه نشده است؟ باید بگویم این اتفاق به وفور در جامعه تحصیلی رخ می‌دهد، حتی گاهی معلم شما مجبور است توضیحاتی اضافه‌تر از حد مباحث کتاب به شما ارائه دهد تا بتوانید مسائل خاصی را حل کنید یا موضوعی را بهتر درک کنید و به همین منظور به شما مکمل‌های آموزشی مثل جزوه‌ ارائه می‌دهد اما با قدم گذاشتن کتاب‌کمک آموزشی به دنیای دانش‌آموزان یک تحول بزرگ ولی نامحسوس صورت گرفت. حالا فهم مطالب‌ راحت‌تر است و استرس و فشار برای پیدا کردن یک منبع کمکی کامل، کم‌تر به‌نظر می‌آید.

کتاب کمکی مدرسه چه تاثیری در روند تحصیل دارد؟

  • با داشتن بهترین کتاب‌های کمک ‌درسی از همان ابتدای شروع تحصیل می‌توانید همه چیز را به‌صورت پایه‌ای و کامل یاد بگیرید و بسیار قدرتمند‌تر از آنچه که به‌نظر می‌رسد عمل کنید.

  • یادگیری دروس با برنامه مشخص، زمان کافی برای دوره مطالب و تثبیت اطلاعات را در ذهن فراهم می‌کند.

  • وقتی بتوانید موضوعی را به‌طور کامل درک کنید، نوبت به تفکر انتقادی می‌رسد. حالا شما این قابلیت را دارید تا خود را به چالش دعوت کنید.
  • بعد از چالش نوبت به یادگیری اطلاعات فراتر از حد کتاب درسی می‌رسد چراکه حالا شما یک دانش‌آموز کارآزموده هستید پس استفاده از کتاب‌های تیزهوشان می‌تواند انتخاب بعدی شما باشد. دراین سطح شما یک حرفه‌ای هستید!

چند نکته که باید بدانیم:

  • انتخاب کتاب کمکی متناسب با نیاز (تنوع بالا دلیلی بر داشتن کیفیت بهتر نمی‌شود)
  • درنظر گرفتن سطح‌بندی از نظر سنی و سطح دانش‌آموز
  • ایجاد برنامه‌ریزی مشخص برای صرف وقت کافی

نحوه انتخاب کتاب کمک آموزشی:

کتاب‌های کمک آموزشی توسط انتشارات‌های مختلف به چاپ می‌رسند. نشر الگو، قلم‌چی، خیلی‌سبز، مشاوران‌ آموزش، مهروماه، مبتکران و انتشارات بین‌المللی گاج از نام‌آوران این عرصه هستند و با ارائه محصولات مکمل آموزشی، برای پیشرفت جامعه علمی تلاش می‌کنند.

انوع کتاب‌های کمک درسی کدامند؟

  • کتاب کار: کمک به تمرین بیشتر

  • کتاب تست: مهارت حل سوالات چهارگزینه‌ای برای انواع آزمون‌ها از جمله کنکور

  • کتاب تیزهوشان: مناسب برای استعداد‌های درخشان و کسانی که به دنبال چالش بیشتر هستند

هرکدام از موارد بالا می‌توانند همراه با درسنامه و جزوه، پاسخنامه کلیدی و تشریحی باشند، همه این‌ها بستگی به این دارد که شما چه هدفی دارید.

چرا باید در تمام مقاطع از کتب کمک درسی استفاده کنیم؟

بسیاری از افراد فکر می‌کنند در دوران دبستان نیازی به خرید کتب کمکی برای فرزندشان ندارند چراکه مطالب آسان هستند و با کمی تمرین آموخته می‌شوند درحالی که این موضوعات برای کودکان بسیار دشوار به‌نظر می‌رسند. اگر برای تکمیل روند آموزش، محصولات مکمل را در اختیار فرزندمان قرار ندهیم، ذهن او فقط محدود به تمرین‌های کتاب درسی می‌شود و قدرت تجزیه و تحلیل را در سطوح بالاتر از دست می‌دهد. هر کدام از درس‌های دوران دبستان، بعدها در سطوح بالاتری در دبیرستان و دانشگاه تدریس می‌شوند. برای مثال درس علوم به طور تقریبی همان فیزیک و شیمی دبیرستان است. با توجه به پایه‌ای بودن مطالب دبستان ازاین پس به اهمیت کتاب کمک درسی ریاضی، علوم، فارسی، پیام‌های آسمان (هدیه‌های آسمان) و... بیشتر توجه کنید. در سال‌های متوسطه اول و دوم تنوع درس‌ها بالا می‌رود اما ما اینجاییم تا با ارائه انواع کتاب کمک درسی رشته ریاضی و تجربی مثل هندسه، حسابان، گسسته، آمار و احتمال، فیزیک، شیمی، عربی، زیست‌شناسی، سلامت و بهداشت، زمین شناسی، دین و زندگی، انسان و محیط زیست و همینطور کتاب کمک درسی هویت اجتماعی، آمادگی دفاعی، مطالعات اجتماعی و هوش و استعداد تحلیلی به شما در مسیر پیشرفت کمک کنیم. برخی از دروس، بخصوص در رشته انسانی بسیار حائز اهمیت هستند، پس تمرین بیشتر با کتاب های کمک درسی فلسفه، منطق، تاریخ، روانشناسی، جامعه شناسی و ... رشد تحصیلی چشم‌گیری را به ارمغان می‌آورد. اگر هم در رشته‌های فنی حرفه‌ای و کار و دانش مشغول به تحصیل هستید کتاب کمک درسی گرافیک، مکانیک خودرو و شبکه و نرم افزار، از جمله کتب کمکی در این زمینه‌ها هستند.

کمی درباره انتشارات کمک درسی

هر انتشارات بسته به هدفی که از ارائه هر کتاب درنظر دارد، آن را در سری خاصی قرارمی‌دهد. این محصولات با هدف آموزش، آمادگی برای امتحان، آمادگی برای کنکور، تمرین براساس سطح‌بندی و... سری بندی شده‌اند حالا بیایید با هم نگاهی کلی به آن‌ها بیندازیم.

انتشارات الگو: سری‌ نسل جدید، برآیند، موج آزمون، مبحثی، سه بعدی، الگوی کار و تمرین، تمام، جمع ‌بندی، کرکودیل، زیپ و ویندوز 12

انتشارات قلم چی: سری مجموعه طبقه بندی شده، سوالات پرتکرار، سوال‌های تشریحی، مجموعه کتاب‌های جامع، کتاب اول، مجموعه سوال‌های امتحانی، کتاب های بنفش، نویسنده کوچک، مجموعه کتاب‌های آموزش، زنگ حل مسئله، جهانگرد کوچک، دانشمند کوچک، جمع‌بندی، ریاضیدان کوچک، مجموعه سوال های تشریحی و مجموعه کتاب های هنر، کار  و آموزش

انتشارات مشاوران آموزش: سری مجموعه کتاب‌های هدف‌دار، هایلایت، تیزشیم، موضوعی، تستیک و میگ میگ

انتشارات مهروماه: سری لقمه، امتحانت، پرسوال، لقمه طلایی، هوش کمپلکس، پاورتست، جمع‌بندی، درس پک، کارآموز، لقمه نهایی، آزمونیوم، آموزش فضایی، آموزش و کار، آموزش و تست، سمپادیوم، موضوعی، امتحانیوم، کتابنامه، مجموعه کتاب‌های جامع ورودیوم و پرنکته

انتشارات خیلی سبز: سری شب امتحان، ماجراهای من و درسام، نردبام، مجموعه کتابای جی بی، تربچه، جمع‌بندی، بانک نهایی، پیشتاز، آموزش شگفت‌انگیز، مجموعه کتابای فصل آزمون، گام به گام، موضوعی، هفت خان، مجموعه کتاب‌های جامع، هوش مالتیپل و مامان باباها

انتشارات گاج: سری سیر تا پیاز، سیر تا پیاز موضوعی، IQ، EQ، فرمول بیست، دور دنیا، پرسمان، کارپوچینو، شاه کلید، شاهکار، میکروطبقه بندی، میکرو طلایی، مینی میکرو طلایی، کتاب های کار خوش خطی و هت تریک

و یک عالمه نشر دیگر که می‌توانید با صرف کمی وقت درسایت گاج مارکت، بیشتر با آن‌ها آشنا شوید.

انتشارات گروه آموزشی جوکار، یک بانک کتاب کمک درسی

کتاب‌های کمک درسی گاج سال‌ها است که زبان‌زد همگان هستند و هیچ‌کس نیست که با گاج خاطره‌های خوش نساخته باشد. گاج یعنی گرمای انرژی جریان دارد و این هم به این معناست که در هر سطحی که هستید می‌توانید برای بهترین بودن تلاش کنید و بدانید که به نتیجه می‌رسید.

کتاب‌های پرطرفدار گاج:

کتاب کمک درسی میکرو طبقه بندی تستمحور بوده و برای مقطع متوسطه دوم منتشر شده‌است، این سری شامل دو مجموعه با نام‌های میکرو قرن جدید و میکرو فیلم است وعمدتا برای دانش‌آموزان کنکوری بوده و درسنامه و پاسخنامه تشریحی مفیدی را در بردارد. این سری بیشتر به صورت تک جلدی و گاهی به‌صورت 2 جلدی ارائه می‌شود.

سری کتاب کمک درسی میکرو طلایی دربردارنده آموزش و درسنامه، تستهای تالیفی و سراسری و همچنین پاسخنامه تشریحی است و مناسب افرادی است که می‌خواهند بهترین باشند.

کتاب کمک درسی مینی میکرو طلایی از سری کتابهای جیبی گاج است که به دانش آموزان و داوطلبان کنکور برای جمعبندی مباحث کمک زیادی میکند. این مجموعه غالبا بهصورت موضوعی، مباحث را ارائه می‌دهد. از ویژگیهای آن میتوان به جیبی بودن قطع و دستهبندی چکیده مباحث اشاره کرد که امکان مطالعه در هر شرایطی را فراهم میکند.

کتاب کمک درسی دور دنیا در 4 ساعت یکی دیگر از سری کتاب‌های گاج است که برای جمع بندی کنکور بسیار حائز اهمیت است. این کتاب در جلد نخست خود سوالات کنکور داخل و خارج از کشور چند سال اخیر را همراه با پاسخ کلیدی دربرمیگیرد و مولفان در جلد دوم آن به ارائه پاسخ تشریحی سوالات پرداخته‌اند.

کتاب کمک درسی کارپوچینو با ارائه نمونه سوالات تشریحی متنوع بدون پاسخ، تاثیر به‌سزایی در تسلط هر چه بیشتر دانش‌آموزان بر مباحث درسی می‌گذارد (مولفان در برخی از عناوین، آموزش مختصری را ارائه دادند). در بعضی از عناوین هم تالیف‌گران پاسخ نهایی برخی سوالات را پیوست کرده‌اند.

گام به گامهای کتاب کمک درسی شاه کلید به ارائه پاسخ تشریحی سوالات کتابهای درسی برای هر پایه پرداخته است. این حلالمسائل در برخی از دروس، با ارائه نمونه سوالات امتحانی و یک آموزش مختصر مثل  بمب اطلاعاتی عمل می‌کند و زمانی که دانش آموزان جواب سوالات کتاب درسی را ندانند، برای آموزش راه حل و چگونگی رسیدن به پاسخ نهایی بسیار مفید است.

کتاب کمک درسی سیر تا پیاز برای تمامی دروس و در همه مقاطع منتشر شده است که شامل درسنامه و آموزش کامل، نمونه سوالات امتحانی، تست های کاربردی و فیلمهای آموزشی (1×4) است. خبر خوب دیگر اینکه پاسخنامه تشریحی به این محصول پیوست شده‌است. سیر تا پیاز جهت کامل بودن محتوا از همه نظر، کی از پرطرفدارترین کتاب‌های انتشارات بینالمللی گاج است.

کتاب کمک درسی سیر تا پیاز موضوعی به بیان مطالب و نکات هم برای دانش آموزان و هم برای داوطلبان کنکور بهصورت مبحثی و موضوعی پرداخته است و برای دوران جمعبندی گزینه بسیار مناسبی به حساب میآید و به دلیل نوع چیدمان مطالب بسیار پرطرفدار است.

کتاب کمک درسی فرمول بیست برای کسب نمره 20 در امتحانات دی و خرداد استفاده می‌شود. این سری کتاب، به دانش آموز یا داوطلب کمک میکند تا بهصورت مفهومی و مانا مطالب را بیاموزد. فرمول 20 دربردارنده آموزش کاربردی، نمونه سوالات امتحانی همراه با پاسخ تشریحی است. شما میتوانید از فیلمهای آموزشی این محصول برای تسلط هر چه بیشتر بر مطالب درسی استفاده کنید. این فیلمها از طریق اسکن QRکد در دسترس شما قرار می‌گیرد.

کتاب آموزش خوش خطی خرچنگ قورباغه ننویسیم برای تمرین خوشخطی بوده و به خوشنویسی دانشآموزان دبستانی کمک زیادی میکند. این سری کتاب در پایههای اول تا ششم مورد استفاده قرار می‌گیرد و میتواند دغدغه خوش خط نوشتن را برای اولیا برطرف نماید.

کتاب کمک درسی سری هت تریک در یک بسته آموزشی به شما عرضه میشود. این بسته شامل سه جلد کتاب کنکوری در هر موضوع است و برای %100 زدن تستهای کنکور توسط داوطلبان تالیف ‌شده‌است. این محصول در بیشتر عناوین شامل IQ و سیر تا پیاز موضوعی در سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم میشود.

خرید کتاب‌های کمک درسی گاج

برای خرید کتاب کمک آموزشی با تخفیف  ویژه و ارزان از سایت گاج مارکت دست روی دست نگذارید و همین حالا اقدام کنید. Gajmarket یکی از بهترین سایت‌های خرید کتاب کمک درسی است. قیمت ارزان کتاب‌های کمک آموزشی در کنار کیفیت بالا، اولویت هر خانواده‌ای است که به دنبال پیشرفت فرزندش می‌گردد. برای خرید آنلاین از گاج مارکت فقط کافیست به ما اعتماد کنید تا ما با بهترین‌ محصولات شما را غافل‌گیر کنیم.