پایه متوسطه اول (هفتم، هشتم، نهم) یا همان دوره راهنمایی نظام قدیم آموزشی یکی از مهم‌ترین مقاطع تحصیلی است. اهمیت متوسطه اول این است که دانش‌آموز را بعد از مقطع دبستان، آماده ورود به دوره دوم متوسطه یا همان دبیرستان نظام قدیم آموزشی می‌کند. معمولاً دانش‌آموزان به منبعی در کنار کتاب درسی اصلی و آموزش مباحث توسط معلم در مدرسه می‌کنند احتیاج پیدا می‌کنند که پروسه علمآموزی را تکمیل کند. دانش آموزان این مقطع تحصیلی از منابع کمک‌آموزشی و کتاب‌ کمک درسی که به درک هر چه‌بهتر و بیشتر نکات درسی می‌پردازد، می‌توانند کمک بگیرند و مفاهیم کتاب درسی را به‌راحتی فراگیر شوند. گاج مارکت با در نظر گرفتن نیاز دانش‌آموزان این مقطع تحصیلی، دسته‌بندی کتاب‌ پایه متوسطه اول از تمام ناشران بزرگ و مطرح کتاب‌ کمک‌درسی مانند انتشارات بین‌المللی گاج، خیلی سبز، قلمچی، مهر و ماه، الگو، تخته‌سیاه، کاگو، منتشران، مبتکران و بسیاری دیگر را در خود جای‌داده که دانش‌آموزان بتوانند با در نظر گرفتن نیاز و عنوان مرتبط درسی خود، خریدی راحت در سایت گاج مارکت داشته باشند.

مطالعه کتاب متوسطه اول کمک آموزشی برای دانش‌آموزان مقطع هفتم، هشتم و نهم، می‌تواند مکمل مهمی در کنار آموزش معلم و کتاب درسی اصلی باشد، چراکه دانش‌آموزان بامطالعه دقیق کتاب‌های مرتبط با عناوین درسی خود می‌توانند تمرین‌ها  و درس‌نامه‌ها کامل‌تری را مطالعه کنند و به محتوایی مانند فیلم‌های آموزشی دسترسی داشته باشند و به همین دلیل آمادگی بیشتری برای حضور در امتحانات ترم و میان‌ترم مدرسه داشته باشند.

مهم‌ترین ویژگی‌ مثبت کتاب متوسطه اول‌ کمک‌آموزشی پایه هفتم، هشتم و نهم، این است که برای کلیه تمرین‌های ارائه‌شده پاسخ‌نامه کاملی دارد و دانش‌آموزان می‌توانند برای تمرین و تکرار بیشتر از پاسخ‌نامه‌های تشریحی کتاب‌های کمک‌درسی استفاده کنند و نقاط ضعف خود را بیشتر بشناسند.

دروس کتاب متوسطه اول شامل ریاضی، علوم، فارسی، پیامهای آسمان، مطالعات اجتماعی، زبان انگلیسی، عربی و آموزش قرآن است که دانش آموزان میتوانند کتاب کمک‌درسی این مقطع تحصیلی را در سایت گاج مارکت آن‌ها را بررسی و تهیه کنند.

کتاب‌های جامع متوسطه اول ارائه‌دهنده‌ی مجموعه‌ای کامل از درس‌نامه‌ها، نمونه سؤالات امتحانی و تست به همراه پاسخ تشریحی است. کتاب‌های جامع به بررسی دروس پایه متوسطه اول، ریاضی، علوم تجربی، فارسی، عربی و زبان انگلیسی و سایر دورس پرداخته است.

از فواید استفاده از کتاب‌های جامع می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه‌ی درس‌نامه‌های مفید و کاربردی به همراه مثال‌های حل‌شده
  • ارائه‌ی بانک سؤالات امتحانی استاندارد و طبقه‌بندی‌شده با چیدمان درس به درس
  • ارائه‌ی پاسخ تشریحی به تمام سؤال‌های بیان‌شده
  • ارائه‌ی پرسش‌های چهارگزینه‌ای برای هر درس

پایه هفتم، اولین کلاس از دوره متوسطه است که یک فضای تازه را برای دانش‌آموزان رقم می‌زنند. برخی از دانش آموزان ممکن است نتوانند خیلی زود خود را با این شرایط جدید وفق دهند و دچار افت تحصیلی شوند و کمی زمان می‌برد تا با فضای جدید این دوره تحصیلی آشنا شوند و خود را با آن مطابقت دهند. همچنین می‌توانید با خرید کمک‌درسی کتاب هفتم برای دانش‌آموز تهیه کنید تا نقاط ضعف خود را جبران کند.

در ادامه به یکی ازسری‌های مطرح کتاب کمک‌درسی این پایه می‌پردازیم:

کتاب جامع EQ

کتاب‌های جامع EQ ارائه‌دهنده‌ی مجموعه‌ای کامل از درس‌نامه‌ها و نمونه سؤالات امتحانی و تست به همراه پاسخ‌های تشریحی است. این کتاب به بررسی دروس ریاضی، علوم تجربی، فارسی، عربی و زبان انگلیسی و سایر دروس این پایه پرداخته است. این کتاب موارد زیر را در برمی‌گیرد:

  • ارائه‌ی درس‌نامه‌های مفید و کاربردی به همراه مثال‌های حل‌شده
  • ارائه‌ی بانک سؤالات امتحانی استاندارد طبقه‌بندی‌شده با چیدمان درس به درس
  • ارائه‌ی پاسخ تشریحی به تمام سؤال‌های بیان‌شده
  • ارائه‌ی پرسش‌های چهارگزینه‌ای برای هر درس به همراه پاسخ

شما می‌توانید با خرید کتاب هفتم کمک‌درسی از سایت گاج مارکت، برای دانش‌آموزان مفاهیم کتاب درسی را برای آن‌ها راحت‌تر کنید.

پایه هشتم، دوره‌ای مهمی است که دانش‌آموزان باید مهارت‌هایی ازجمله مطالعه کردن و یادگیری خود را تقویت کرده تا بتوانند به نتایج مطلوب‌تری در سال‌های آینده تحصیلی خود دست یابند. یکی از اقداماتی که دانش آموزان این پایه تحصیلی می‌توانند برای ارتقا سطح علمی و معدل خود انجام دهند، خرید کتاب هشتم کمک‌آموزشی است. کتاب‌ کمک‌درسی می‌توانند نقش مهمی در پیشرفت و موفقیت دانش‌آموزان داشته باشید. در ادامه به یکی ازسری‌های مطرح کتاب کمک‌درسی این پایه می‌پردازیم:

سری کتاب‌های سیر تا پیاز

سری کتاب‌های سیر تا پیاز انتشارات بین‌المللی گاج سه بخش مهم دارد:

آموزش و تمرین: در این بخش از کتاب، مطالب کتاب درسی به‌طور قدم‌به‌قدم تدریس شده است. هدف این قسمت صرفاً آموزش در حد کتاب درسی و آزمون‌های تشریحی مدارس است.

نکته و تست: در این بخش از کتاب نکات و مطالب تکمیلی کتاب درسی بیان‌شده است، که یادگیری این مفاهیم را برای دانش‌آموزان سخت‌کوش و علاقه‌مند بسیار مفید و لذت‌بخش کرده است.

فیلم‌های آموزشی: سری کتابهای سیر تا پیاز انتشارات گاج شامل فیلم‌های آموزشی است که مطالب کتاب درسی به‌صورت کامل، آموزش داده‌شده و تمامی تمرین‌ها و سؤال‌های کتاب درسی حل و تشریح شده است. برای مشاهده این فیلم‌ها کافی است کدهای QR را که در صفحه ورودی هر فصل قرار دارد، اسکن کنید.

پایه نهم، آخرین سال از دوره متوسطه اول است و بعد از تمام شدن این پایه دانش‌آموزان وارد دوره دوم متوسطه می‌شوند و باید خود را برای انتخاب رشته و امتحانات نهایی و ورود به دانشگاه آماده کنند. در این پایه تحصیلی، دانش‌آموزان دغدغه‌های دارند، از قبل امتحانات نهایی، آماده شدن برای شرکت در آزمون ورودی مدارس و انتخاب رشته. دانش آموزان پایه نهم متوسطه اول باید در این سال تلاش زیادی کنند تا بتوانند به نتایج عالی در امتحانات میان‌ترم اول و دوم و ترم اول و دوم برسند و با موفقیت امتحانات خود را پشت سر بگذارند تا بتوانند در مدرسه و رشته‌ی موردنظر خود قبول شوند. در این راستا کتاب کمک درسی نهم می‌تواند به دانش‌آموزان کمک بسزایی بکند تا عملکرد بهتری داشته باشند و مطالب درسی را هر چه‌بهتر و راحت‌تر درک کنند. در ادامه برای خرید کتاب نهم کمک‌درسی به سراغ یکی ازسری‌های مهم کتاب‌ کمک‌درسی  این پایه تحصیلی می‌رویم:

کتاب جامع تیزهوشان IQ

مجموعه کتاب‌های IQ به‌منظور آشنایی دانش‌آموزان با زوایای متفاوتی از محتوای کتب تحصیلی تألیف شده است. دانش‌آموز می‌تواند در کنار مطالعه‌ی کتاب درسی خود، به بانکی جامع از پرسش‌های چهارگزینه‌ای با سطح فراتری از کتاب درسی دسترسی داشته باشد. این امر باعث می‌شود تا دانش‌آموز پس از مطالعه‌ی دقیق مباحث کتاب درسی خود، دیدی ریزبینانه‌تر و دقیق‌تری نسبت به مفاهیم آن پیدا کند و از سوی دیگر  نقاط ضعف خود را درروند پاسخ‌گویی به سؤالات شناخته و به درک عمیق و اصولی‌تری‌ از مباحث درسی برسد. در این راستا انتشارات بین‌المللی گاج توانسته با پاسخ‌گویی اصولی به احتیاجات دانش‌آموزان که خواستار شرکت در آزمون‌های تیزهوشان هستند، بستری مناسب برای رشد و پیشرفت آن‌ها فراهم کند.

کتاب متوسطه اول کمک درسی به‌عنوان یک راه‌کار کم‌هزینه و مفید، می‌تواند موجب شود که دانش‌آموز پایه علمی خود را تقویت کنند و پیشرفت تحصیلی قابل‌توجهی داشته‌باشد.