امروزه با پیشرفت گسترده و چشم‌گیر تکنولوژی، لوازم الکترونیکی و بازی‌های رایانه‌ای که توجه قشر سنین کودک و نوجوان را به خود جلب کرده، علاقه‌مند کردن آن‌ها به کتاب خواندن دشوار شده است. یکی از راهکارهای مناسب برای آشنا کردن این رده سنی با دنیای شگفت‌انگیز کتاب، انتخاب عناوین مناسب، طبق سلیقه و علایق آن‌ها که داستان جذابشان به خواندن و ادامه دادن ترغیب کند. گاج مارکت سایت مناسبی برای خرید کتاب کودک و نوجوان است که با دسته‌بندی دقیق بر اساس موضوع و گروه سنی انتخاب نوجوانان و والدین برای کودکانشان را آسان کرده است. تشویق کردن کودک و نوجوان به خواندن کتاب باعث خلاقیت و رشد ذهنی در آن‌ها می‌شود و سؤالاتی که در فکر و ذهنشان در هنگام مطالعه پیش می‌آید و به دنبال پاسخ سؤال می‌گردند باعث رشد عقلی و فکری در آن‌ها می‌شود.

ذهن کودکان همانند لوح سفیدی است که هر فعالیتی نقشی بر آن می‌گذارد پس بهتر است با تشویق آن‌ها به کتاب خواندن نقشی درستی را بر این لوح بگذاریم. خواندن کتاب‌های غیردرسی به کودکان کمک می‌کند علاوه بر اینکه دید وسیع‌تری به زندگی داشته باشند بلکه دایره لغات آن‌ها نیز تقویت می‌شود. دیدن و خواندن مداوم کلمات خارج از فضای کتاب درسی باعث یادگیری شکل صحیح حروف برای کودکانی که تازه خواندن و نوشتن را شروع کرده‌اند می‌شود.

نوجوانان هم با خواندن کتاب‌ می‌توانند دایره‌ی کلمات خود را افزایش ‌دهند و باعث می‌شود که فن بیان آن‌ها تقویت‌شده و به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند در آینده با گفتار سلیس و روان، ایده‌ها و نظرات خود را بیان کنند. با خواندن کتاب‌های بیشتر نوجوانان از مهارت‌های گوناگون زندگی آگاه می‌شوند تا بتوانند در آینده نزدیک به‌درستی از پس مشکلات پیش رویشان برآیند.

کتاب داستان کودک و نوجوان

برای خرید کتاب‌ داستان کودک و نوجوان  می‌توانید از محصولات سایت گاج مارکت دیدن کنید و با تناسب محتوا و گروه سنی کتاب موردنظر خود را تهیه کنید. این دسته‌بندی شامل سبک‌های هیجان‌انگیز، احساسی، تاریخی، واقع‌گرا، فانتزی، روان‌شناسانه و... است و یکی از اصلی‌ترین ویژگی کتاب‌های کودک و نوجوان این است که تصاویر روایتگر خط داستان کتاب می‌باشد درنتیجه علاوه بر محتوا و ترجمه مناسب باید به تصویرگران کتاب‌های کودک و نوجوان دقت داشت. کتاب‌های داستان این قشر از سنین لایه‌های مختلفی از مفاهیم و آموزش‌ را در بردارد که به‌صورت غیرمستقیم به کودک و نوجوان انتقال داده می‌شوند. موضوعاتی از قبیل دوستی، احترام، مقابله با ترس و استرس، کنترل خشم، اعتمادبه‌نفس، ارزش‌های دینی، محیط‌زیست و حیوانات و... با ادبیات قابل‌فهم برای هر رده‌بندی گروه سنی تألیف شده است.

کتاب شعر کودک و نوجوان

یکی از نکات مهمی که کتاب‌های شعر کودک و نوجوان دارند پیچیده نبودن و استفاده نشدن از کلمات سخت است. یک شعر جذاب می‌تواند توجه کودکان و نوجوانان را با تصاویر جالب به خود جلب کند. شما می‌توانید از سایت گاج مارکت خرید کتاب شعر کودک و نوجوان با توجه به رده‌بندی سنی داشته باشید.

شعر آموزنده و داستانی که با اشعار ساده و خواندنی و با فضایی فانتزی مهارت‌های زندگی، آداب معاشرت، دانستنی‌ها و... را به‌صورت غیرمستقیم برای گروه‌های سنی‌ مختلف خواندنی کرده است.

شعر کهن خواندش برای کودکان بسیار سخت و گاهی غیرقابل درک است. به همین دلیل نویسندگان این اشعار را بازنویسی کرده‌اند و به زبان امروزی و قابل‌فهم روایت کرده‌اند. کتاب‌های شعر کهن کودک و نوجوان سبب آشنایی با فرهنگ گذشتگان و زبان آن‌ها آشنا می‌شود.

شعر مذهبی کودک و نوجوان منابع خوبی برای تغذیه روحی و معنوی آن‌هاست و باعث می‌شود ابهامات ذهنی آن‌ها برطرف شود.

کودکان از بدو تولد با صدای لالایی مادر آشنا هستند. خواندن کتاب‌های شعر لالایی برای کودکان باعث آرامش آن‌ها قبل از خواب می‌شود و علاوه بر آن حس شنیداری آن‌ها نیز تقویت می‌شود.

کتاب آموزش کودک و نوجوان

بازی با اعداد، اطلاعات عمومی، دایره المعارف، خواندن و نوشتن اعداد و حروف فارسی و انگلیسی، نقاشی و رنگ‌آمیزی، هوش مالی، حفظ محیط‌زیست و ... مواردی است که در کتاب‌های آموزشی کودک و نوجوان به شکل سرگرمی گونه‌ای تألیف شده است تا بامطالعه آن‌ها هوش خود را به چالش بکشند، اطلاعات عمومی کسب کنند و از یادگیری لذت ببرند.

کتاب‌های زنبور

انتشارات زنبور به‌صورت تخصصی و خلاق ناشر کتاب‌های کودک و نوجوان است. کتاب‌های زنبور باهدف پرورش و تقویت خلاقیت و استعداد کودکان و نوجوان بوده تألیف شده است. کتاب‌های زنبور با دسته‌بندی‌های  مختلفی اعم از داستان، شعر و ترانه، جورچین، بازی و سرگرمی تدوین‌شده و به چاپ رسیده است و باهدف نوآوری، خلاقیت و تهیه محتواهای جذاب توانسته نظر این قشر سنین را به خود جلب کند. شما می‌توانید با خرید کتاب‌های زنبور از مطالب تقویت هوش و استعداد، شعر و سرگرمی بهره‌مند شوید. یکی از کتاب‌های این سری کتاب‌های عروسکی زنبور است که با ارائه‌ی شعر و داستان تلاش می‌کند تا کودک را بازندگی یک حیوان آشنا کند. از جذابیت این سری کتاب‌ها را می‌توان به عروسک‌های آن‌ها اشاره کرد که شخصیت اصلی داستان نیز می‌باشد..

کتاب خواندن از سنین پایین فواید فراوانی دارد و به همین دلیل لازم است والدین بکوشند برای رشد و پرورش بهتر فرزندان خود از همان ابتدا آنان را به کتاب و کتاب‌خوانی علاقه‌مند کنند، چراکه علایق و عادت‌های دوران کودکی تا بزرگ‌سالی در شخص باقی می‌ماند و هر فرد با عادت به کتاب‌خوانی می‌تواند تا آخر عمر از مزایای آن بهره‌مند شود. علاوه بر این، ازآنجایی‌که کتاب خواندن برای کودکان سرگرم‌کننده است مشغول شدن به این فعالیت باعث می‌شود آن‌ها از  برخی وسایل سرگرمی‌ امروزی مانند گوشی‌های تلفن همراه که با سن آن‌ها تناسب ندارد و پیامدهای مخربی برای رشد و تربیت آن‌ها دارد، فاصله بگیرند و اوقات فراغت خود را به نحو صحیح‌تر و پرثمرتری سپری کنند. در آخر، بار دیگر اشاره می‌کنیم که خرید از گاج مارکت، راه آسان و سریعی برای تهیه کتاب‌های موردنظر شماست. شما می‌توانید کتاب مدنظر خود را به‌راحتی و در کمترین زمان ممکن از گاج مارکت خریداری کنید.