پایه ششم دبستان، آخرین پایه از مقطع تحصیلی ابتدایی است. دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی یک جمع‌بندی، از تمامی مفاهیمی که در پنج سال گذشته تحصیلی خود آموخته‌اند خواهند داشت. همچنین در پایان این کلاس، می‌بایست آماده ورود به دوره متوسطه اول شوند و برای ورود به مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان آزمون می‌دهند. به همین دلیل است که کلاس ششم دبستان یکی از حساس‌ترین دوران تحصیلی فرزند شما به‌حساب می‌آید و باید آن را با موفقیت به پایان برساند. بسیاری از مدارس برای تفهیم بیشتر نکات درسی به دانشآموزان از کتابهای کمک درسی و بسته‌های کمک آموزشی استفاده می‌کنند. برخی از مشاوران و صاحبنظران در زمیه مشاوره تحصیلی، استفاده از وسایل کمک آموزشی و کتاب کمک درسی را برای دانش آموزان ابتدایی لازم و ضروری میدانند. کتابهای کمک درسی از بخشهای مختلفی تشکیل شده که می‌تواند ذهن دانش‌ آموزان را بیشتر به چالش بکشاند و ذهن و قوه تفکر آن‌ها را آماده‌تر کند.

دلایل استفاده از کتاب های کمک درسی ششم دبستان

یکی از اقداماتی که می‌توانید برای کمک به فرزندان خود انجام دهید، خرید کتاب کمک درسی ششم دبستان است. کتاب‌ها کمک‌درسی باهدف فراگیری هرچه بیشتر مفاهیم درسی در کنار آموزش معلم و کتاب درسی اصلی تألیف شده و می‌توانند یک دستیار آموزشی مطمئن و کم‌هزینه برای دانش‌آموزان باشد و موجب پیشرفت سطح علمی و یادگیری او شوند. سایت گاج مارکت از تمام ناشران بزرگ و مطرح کتاب‌ کمک‌درسی مانند انتشارات بین‌المللی گاج، خیلی سبز، قلمچی، مهر و ماه، الگو، تخته‌سیاه، کاگو، منتشران، مبتکران و بسیاری دیگر را با دسته‌بندی‌های مختلف در خود جای‌داده است که دانش‌آموزان و والدین با در نظر گرفتن نیاز و عناوین مرتبط درسی، کتاب کمک‌درسی مدنظر خود را خریداری کنند. می‌توان از فواید استفاده از کتاب کمک درسی پایه ششم ابتدایی به موارد زیر اشاره کرد:

مقرون و به صرفه بودن

اگر دانش آموز مطالب درسی را به خوبی فراگیر نشود و آمادگی لازم برای شرکت در امتحانات ترم و میان ترم را نداشته باشد برای جبران کردن ضعف خود دو راه دارد. می‌تواند در کلاس‌های خصوصی و فوق برنامه شرکت کند یا به سراغ خرید کتاب‌های کمک آموزشی برود. هزینه خرید کتاب کمک درسی در مقایسه با معلم خصوصی و کلاس جبرانی بسیار کمتر است و به همین دلیل می‌توان گفت که یکی از مزیت‌های کتاب کمک درسی مقرون و به صرفه بودن آن است.

بالا بودن کیفیت محتوای آموزشی

بالا بودن کیفیت مطالب آموزشی در کتاب‌های کمک آموزشی از دیگر فواید استفاده از این کتاب‌ها به شمار می‌رود. مطالبی که در کتاب‌های کمک آموزشی تدریس می‌شود به دانش‌آموزان این فرصت را می‌دهد تا با مطالعه کردن آن‌ها ضعف‌های آموزشی و درسی خود را بشناسند و پوشش دهند. بعضی از سری‌ کتاب‌های کمک درسی شامل فیلم‌های آموزشی هستند که مطالب کتاب درسی را به خوبی پوشش داده است و مفاهیم به صورت دقیق و ریزبینانه‌ای در آن آموزش داده‌شده و تمامی تمرین‌ها و سؤال‌های کتاب درسی حل و تشریح شده است.

کتاب‌ ششم دبستان کمک درسی، مطالب درسی را به طور صحیح پوشش می‌دهد،.  نویسندگان برای اینکه این کتاب‌ها از سطح کیفیت آموزشی بالایی برخوردار باشد، سعی می‌کنند مطالب درسی را پوشش داده و پس از آن برای دانش‌آموزان علاقه‌مند به آموزش به مطالب بیشتری بپردازند.

تمرینات و سوالات سطح بندی شده

وجود سوالات و تمرینات سطح‌بندی شده از دیگر فواید استفاده از کتاب کمک درسی است. دقت داشته باشید که یک کتاب کمک آموزشی مناسب از ویژگی سطح‌بندی در مطالب و سوالات برخوردار است. وجود سطح‌بندی باعث می‌شود تا با گذشت زمان، سطح علمی  دانش‌آموز افزایش یابد.

توضیحات مفاهیم به زبان ساده

گاهی اوقات پیش می‌آید که دانش‌آموزان به دلیل اینکه مطالب کتاب ششم دبستان با زبانی ساده بیان نشده‌ است، نمی‌توانند به یادگیری آن مطلب مسلط شوند. کتاب‌ کمک درسی مطالب را با زبانی ساده و قابل فهم بیان می‌کند و این امکان را برای دانش‌آموزان با سطوح درسی مختلف فراهم آورده‌اند تا مطالب درسی را به آسانی فرا بگیرند. لذا یکی دیگر از فواید استفاده از کتاب کمک آموزشی، برخوردار بودن از زبان ساده در بیان مطالب درسی می‌باشد.. همانطور که با فواید استفاده از کتاب کمک درسی آشنا در ادامه می‌خواهیم شما والدین و دانش آموز عزیز را با چند کتاب ششم دبستان کمک آموزشی آشنا کنیم.

کتاب جامع ششم سری EQ انتشارات بین‌المللی گاج

  •  شامل دروس اصلی پایه ششم دبستان ریاضی، علوم، فارسی، مطالعات اجتماعی و هدیه‌های آسمان
  • درس‌نامه‌های مفید و کاربردی به همراه تمرین‌های حل‌شده
  • ارائه‌ی سؤال‌های امتحانی استاندارد و طبقه‌بندی‌شده
  • ارائه‌ی پاسخ‌های تشریحی به تمام سؤال‌های تالیف شده
  • پرسش‌های چهارگزینه‌ای برای هر درس به همراه پاسخ
  • تالیف شده طبق آخرین تغییرات کتاب درسی اصلی

 کتاب جامع ششم سری ماجراهای من و درسام انتشارات خیلی سبز

  • شامل تمام دروس ریاضی و فارسی و علوم و هدیه‌های آسمان و مطالعات اجتماعی پایه ششم دبستان   
  • ارائه درسنامه‌های مفید همراه با مثال، نکته و تست جهت مسلط شدن دانش آموز بر مطالب درسی
  • دارای سؤالات متنوع و استاندارد برای آمادگی دانش‌آموزان جهت شرکت در آزمون‌ها و امتحانات
  • پاسخ‌ به تمام پرسش‌ها، تمرین‌ها و تست‌ها در آخر کتاب

کتاب راهنمای گام به گام دروس ششم سری درس پک انتشارات مهر و ماه

  • دارای بخش ایستگاه آموزش تا مفاهیم هر درس با نمودارهای متنوع در ذهن دانش‌آموز نقش ببندد.

  • پاسخ به تک تک سؤالات و تمرین‌ها به صورت دقیق و جامع داده شده جهت تسلط هرچه بیبشتر به دروس

  • دارای بخش ایستگاه سنج جهت سنجیدن و خود ارزیابی دانش‌آموزان
  • ارائه نمونه سؤالات امتحانی

کتاب جامع ششم سری دروس امتحان طلایی انتشارات کاگو

پاسخ به تمامی پرسش ها و فعالیت های کتاب درسی

برچسب های مخصوص جداسازی درس ها در انتهای کتاب

فهرست کتاب شامل صفحات شروع هر درس است و هم چنین صفحات آن درس در کتاب درسی نیز مشخص شده

همان‌گونه که اشاره کردیم، پایه ششم دبستان آخرین سالی است که فرزند شما در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کند و پس پشت سر گذاشتن این پایه وارد دوره متوسطه اول می‌شود. به همین دلیل دانش‌آموزان پایه ششم دبستان میبایست دارای پایه علمی قوی باشند تا بتواند از پس سال‌های آینده تحصیلی خود به‌خوبی بربیایند. استفاده از کتاب کمک درسی ششم دبستان می‌تواند به تقویت و ارتقا پایه علمی او کمک کند. گاج مارکت به‌ عنوان کامل‌ترین فروشگاه آنلاین کتاب‌ کمک درسی، مجموعه کاملی از کتاب‌های کمک آموزشی ششم دبستان را در فروشگاه خود عرضه کرده است و در اختیار شما قرار می‌دهد.