کتاب اصول کارگردانی سینما

فیلم خودتان را قبل از فیلم برداری ببینید
پشتیبانی 24 ساعته
فرصت 7 روزه بازگشت کالا
تضمین کیفیت کالا
پرداخت امن از درگاه بانکی
  • درباره محصول
  • اطلاعات محصول
  • دیدگاه کاربران
  • پرسش و پاسخ
توضیح کلی

هیجان، عشق و شوره غافل‌گیری، زیبایی - من هنگام ساختن فیلم به این‌ها می‌اندیشم، دانشجویان ام نیز به همین‌ها می‌اندیشند، تا وقتی بینش کارگردان بامهارت در فنون کارگردانی تلفيق نشود، اندیشه‌های فوق تحقق و تجسم نمی‌یابند. با عنایت به چنین هدفی، این کتاب را به گونه ئی تنظیم کردم که شمارا با جنبه‌های مفهومی این فن آشنا سازد و نشان دهد که مسیر فیلم‌نامه تا پرده‌ی نمایش فیلم را، با چه روشی، گام‌به‌گام پیش بروید.

ضرورت ویراست دوم این کتاب را مدیون سؤالات متعددی هستم که دانشجویان هنوز هم درباره‌ی پیاده‌سازی این روش از من می‌کنند، لذا این بار سعی می‌کنم به همان شفافیتی صحبت کنم که خود از دانشجویان کارگردانی‌ام انتظار دارم. مواد و مطالب ویراست اول را نظامی تازه داده‌ام، و از همه مهم‌تر، فصل‌ها و سرمشق هائی بر آن افزوده‌ام که معتقد ام موجب تقویت، روشنی، و بالاخره توجيه ضرورت ویراست دوم می‌شوند. فصلی جداگانه به سازمان‌دهی ماجرای نمایشی درصحنه‌ی نمایشی اختصاص داده‌ام و در آن بر سه عنصر تأکید کرده‌ام که مختص و منحصر به روش‌شناسی من‌اند: بلوکه‌ای نمایشی، بندهای روایی، و بزنگاه. در این ویراست، تحلیل عمیقی نیز از یکی از صحنه‌های نمایشی فیلم بدنام آلفرد هیچکاک افزوده‌ام، و این تحلیل را با آوردن نقشه‌های کف برای چینش و دوربین، و نیز ارائه‌ی تابلو داستان‌های فیلم کامل کرده‌ام.

متن فوق قسمتی از کتاب اصول کارگردانی سینما است. این کتاب توسط نیکولاس تی. پرافیز تألیف و به همت رضا نبوی ترجمه شده و در انتشارات افکار به چاپ رسیده است.

توضیحات بیشتر
اطلاعات محصول
توضیحات بیشتر
امتیاز و دیدگاه کاربران
اولین نفری باشید که پرسش جدید ثبت می کند

خریداران این محصول‌،محصولات زیر را هم خریده‌اند

جهت ثبت اطلاع رسانی، لازم است وارد حساب کاربری خود شوید.