کتاب اهل کجا هستیم

هویت‌بخشی به بافت‌های مسکونی
تولید کننده:
انتشارات روزنه

فروشندگان: فروشنده

پشتیبانی 24 ساعته
فرصت 7 روزه بازگشت کالا
تضمین کیفیت کالا
پرداخت امن از درگاه بانکی
  • درباره محصول
  • اطلاعات محصول
  • دیدگاه کاربران
  • پرسش و پاسخ
توضیح کلی

کتاب حاضر کنکاشی است درباره هویت‌بخشی به بافت‌های مسکونی، لذا پس از ذکر مقدمه‌ای که محور آن ضرورت طرح مسئله است، با رویکردی کاربردی و دیدگاهی فرآیند گرا، در قالب دو بخش پایگاه نظری و راهکارهای عملی دنبال می‌شود.

در پایگاه نظری کتاب، هویت اعتبار خود را از تشخیص می‌گیرد که این مهم نیز به‌واسطه‌ی تطابق مستمر تصویر ذهنی از یک پدیده با عینیت آن ممکن می‌شود. براساس ماهیت لایه‌ای فرآیند تشخیص به‌عنوان زیربنای احراز هویت، پدیده باید در درجه‌ی نخست از پدیده‌های غیرهمسنخ با آن قابل‌ بازشناسی بوده، در درجه‌ی بعدی نسبت به پدیده‌های هم‌سنخ با آن واحد تشخص باشد.

بر اساس این تعریف، تبیین و ارائه راهبرد برای فراهم آمدن امکان بازشناسی و تشخص‌بخشی به بافت به‌عنوان یک محله‌ی مسکونی خاص محور راهکارهای عملی مطرح‌شده در کتاب است. این راهکارها ازیک‌طرف باید بتوانند از طریق تامین درهم‌تنیدگی، نفوذپذیری، خوانایی، آسایش، امنیت، آرامش، خودمانی بودن و دنجی به بازشناسی محله به‌عنوان حوزه‌ای قابل سکونت کمک کنند و از سوی دیگر موجبات تشخص محله را به‌عنوان بخشی از یک شهر خاص و نیز در میان سایر محلات آن شهر تا سطح برخورداری اجزاء محله از تشخص فراهم آورند.

درنهایت کتاب حاضر مدعی است هویت‌بخشی جز اتخاذ تدابیر طراحانه و مدیریتی در حیطه‌ی تخصص‌های معماری، طراحی و برنامه‌ریزی شهری و البته با عنایت به خصلت‌های میان‌رشته‌ای این فعالیت نیست و تحقق‌پذیری آن امری است ممکن و حتی نه‌چندان دشوار.

کتاب «اهل کجا هستیم» توسط مروارید قاسمی اصفهانی نوشته شده و انتشارات روزنه آن را منتشر کرده است.

توضیحات بیشتر
اطلاعات محصول
توضیحات بیشتر
امتیاز و دیدگاه کاربران
اولین نفری باشید که پرسش جدید ثبت می کند

خریداران این محصول‌،محصولات زیر را هم خریده‌اند

جهت ثبت اطلاع رسانی، لازم است وارد حساب کاربری خود شوید.