انواع بازی و بسته های آموزشی

بازی و آموزش از نیازهای مهم هر انسان بخصوص برای کودکان و نوجوانان است که نه‌ تنها باعث سرگرمی بلکه باعث پرورش و یادگیری ذهن و مهارت‌های زندگی و جامعه آن‌ها هم می‌شود. دسته بندی کالای بازی و آموزش حتی برای بزرگسالان هم مورد استفاده است که می‌توانند از آن ها برای تقویت تمرکز، آموزش دیدن، افزایش مهارت و حتی برای اوقات فراغت هم استفاده کنند. خیلی از موارد تربیتی را هنگام بازی کردن به کودکان می‌توان یاد داد به خصوص بازی و یادگیری کلاس اول؛ زیرا از طریق بازی می‌توان به استعداد، عواطف، احساسات، افکار و انگیزه‌های کودک پی برد و متناسب آن‌ها با کودک رفتار کرد. باید به این موضوع اشاره خاصی داشته باشیم که بازی کردن و آموزش دیدن کودکان و نوجوانان باعث بروز و نمایان شدن استعدادهای آن‌ها می‌شود و با این تفاسیر می‌توان در راستای شکوفا کردن آن‌ها بهتر، دقیق‌تر و سریع‌تر گام برداشت و برنامه‌ریزی کرد. در بازی‌ آموزشی مطالب بدون هیچ اصرار و اجباری به کودک آموزش داده می‌شود و موجب می‌شود کودک با موضوعات مختلفی مانند حروف، اعداد، رنگ‌ها، جهت‌ها و موارد آموزشی زیاد دیگری آشنا شود.

 

نکته دیگری که می‌توان به آن اشاره داشته باشیم این‌است‌ که بازی‌هایی هم هستند که هم کودکان و نوجوانان و هم بزرگسالان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. از این بازی‌ها می‌توان به روبیک‌ها و گیم بردها اشاره کرد که هم برای بازی و یادگیری، استعدادیابی و تقویت مهارت استفاده کرد و هم می‌توان برای تفریح از آن‌ها استفاده شود. گاج مارکت این امکان را فراهم کرده تا شما بتوانید برای کودکان و نوجوانان و بزرگسالان به خرید بازی و ابزارهای آموزشی بپردازید و با خیالی آسوده و به‌راحتی خرید کنید.

اهداف طرح بازی و یادگیری چیست؟

سوال مهمی که مطرح است، این‌است‌که کودکان و نوجوانان با بازی کردن چه می‌آموزند؟ در پاسخ باید گفت که کودکان و نوجوانان در حین بازی قدرت تفکر، حافظه و حل مسئله خود را تقویت کرده و پس از بُردن یا اتمام بازی یا تکمیل شدن آموزش، حس شیرین پیروزی و دانستن بیشتر را در همان سنین ابتدایی تجربه می‌کنند. این قضیه باعث ایجاد انگیزه و اعتماد به‌ نفس در آن‌ها می‌شود، این بُرد و قهرمانی و کسب اطلاعات بیشتر توسط بازی و آموزش می‌تواند سکوی پرتابی برای آن‌ها محسوب شود تا با کشف استعدادهای خود در سنین بالاتر پله‌های موفقیت و ترقی را با سرعت و حاشیه اطمینان بالاتری را طی کنند. حتی اگر در بازی باخت حاصل شود، باز برای کودکان و نوجوانان تجربه مفیدی است، چراکه به دنبال دلیل باخت می‌روند و در زمان دیگر از تجربه به‌دست‌آمده استفاده می‌کنند و می‌توانند عکس‌العمل بهتری داشته باشند. امروزه این قضیه در مدارس نیز چه به صورت حضوری و چه بازی در کلاس های مجازی این روش تدریس اجرا می‌شود. بازی های کلاسی و یادگیری در حین بازی، می‌تواند در زندگی و دستیابی به موفقیت‌ها به‌ دلیل آموزشی که در هنگام بازی کردن دیده‌اند هم تاثیر خوبی داشته باشد. بازی به کودک و نوجوان کمک می‌کند قوه تخیل خود را قوی کرده و خود را در موقعیت‌هایی ببیند که در دنیایی واقعی یا دنیای بزرگ‌ترها علاقه به تجربه کردن آن‌ها را دارد و حتی فراتر از آن‌ها رفته و در تفکرات خود اتفاقات خوبی را تجربه کند.

آموزش به همراه بازی چگونه امکان پذیر است؟

سوال دومی که در این بحث پیش می‌آید این است که والدین چگونه کالای بازی و آموزشی مناسب و پرورش دهنده تهیه کنند و بازی و یادگیری ابتدایی چگونه امکان پذیر است؟ در پاسخ این سوال مهم باید بگوییم که از آنجایی که یادگیری بیشتر و عمیق‌تر در کودکی اتفاق می‌افتد، دغدغه تمام والدین فراهم کردن شرایط مناسب برای فرزندانشان است تا وسایل بازی و آموزشی مناسب داشته باشند. انتخاب اسباب بازی و وسایل آموزشی مناسب می‌تواند از کارهای سخت برای والدین محسوب شود و امروزه پیدا کردن فروشگاه قابل‌اعتمادی که محصولات باکیفیت و تنوع محصولات بالا برای بازی‌های آموزشی و سرگرم کننده داشته باشد کار ساده‌ای نیست؛ به‌همین‌منظور گاج مارکت به فروش انواع بسته‌های آموزشی، بازی و سرگرمی پرداخته که کالاهای موردنیاز مصرف‌کنندگان را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. در این فروشگاه آنلاین بازی و آموزش و کتاب و لوازم تحریر تمامی بازی‌های آموزشی و سرگرم‌کننده مانند: بازی‌های فکری، بازی‌های سرگرمی و شوخی، پازل، روبیک، خمیربازی و شن جادویی، اسباب بازی‌های ساختنی، اسباب بازی و عروسک، لوح فشرده‌های کمک درسی، بازی‌های آموزش الکترونیک، جعبه‌های آموزش شیمی و جعبه‌های یادگیری را در کنار هم فراهم آورده تا والدین امکان داشته باشند با هر تنوع سلیقه و نیازی که دارند با خیال راحت بتوانند برای فرزندان خود وسایل بازی و آموزش را از بهترین برندها و باکیفیت‌ترین محصولات با تخفیف‌های چشم‌گیر مهیا کنند. بازی‌های موجود در گاج مارکت فقط برای گروه‌های سنی پایین نیست بلکه برای بزرگسالان هم بازی‌های دارد که والدین در کنار خرید برای کودکان می‌توانند برای خودشان هم خرید کرده و سبد خریدشان را کامل کنند.